Wycieczka do Świnoujścia

W dniach 18-21 października  2022 roku klasa 2e wraz z opiekunami  panią Renatą Śmieszek, panem Michałem Chruścielem i panem Stefanem Paszkiewiczem wybrała się  pociągiem na wycieczkę do Świnoujścia.

Po nocy spędzonej w wagonach sypialnych i kuszetkach dotarliśmy do Świnoujścia i byliśmy gotowi na zwiedzanie, jednak jeszcze przed tym zakwaterowaliśmy się w Schronisku Młodzieżowym.

Następnie odwiedziliśmy bar Kopytko i z pełnymi brzuchami wyruszyliśmy w drogę do najwyższej latarni morskiej nad Bałtykiem. Gdy dotarliśmy na miejsce, po ośmiu kilometrach pieszej wędrówki, zostało nam jeszcze 308 stopni do pokonania. Na szczęście na górze czekały na nas cudowne widoki. Na koniec odwiedziliśmy Fort Gerharda – twierdzę pruską z XIX w. Kolejnego dnia odbyliśmy rejs statkiem wycieczkowym, z którego podziwialiśmy przepiękne widoki. Po dwóch godzinach spędzonych na wodzie rozpoczęliśmy zwiedzanie Muzeum Rybołówstwa Morskiego z wystawą żywej rafy koralowej. To miejsce zrobiło na nas szczególne wrażenie, przede wszystkim ze względu na intensywne kolory i ciekawie przedstawione eksponaty.

Następnie wybraliśmy się plażą  do latarni morskiej wyglądem przypominającej młyn holenderski.  Stawa Młyny to  znak nawigacyjny w kształcie wiatraka usytuowany na końcu Falochronu Zachodniego  przy ujściu Świny do Bałtyku, symbol Świnoujścia, stanowiący część oficjalnego logo miasta. Na zakończenie dnia zwiedziliśmy Fort IV Zachodni – fort pruskiej Twierdzy Świnoujście, wybudowany w latach 1856-1861, przeznaczony do obrony portu przed wrogimi okrętami. Po powrocie do schroniska wzięliśmy jeszcze udział w wieczorze gier planszowych zorganizowanym przez pana Paszkiewicza. Ostatniego dnia wycieczki zwiedzaliśmy  miasto podróżując meleksami, a następnie na pieszo dotarliśmy na granicę polsko-niemiecką. Do miasta wróciliśmy plażą, wzdłuż brzegu morza, zbierając muszelki i wpatrując się w morskie fale. Wspólnie spędzony czas, pełen pięknych wspomnień, na długo zostanie w naszej pamięci.